Groep 7 en 8 naar de synagoge!
Vanmorgen heeft groep 7/8 een bezoek gebracht aan de Synagoge van Borculo. (Oud-bekende) Wim Onis vertelde daar over de oorlog, de betekenis daarvan voor de Joodse bevolking van Nederland en de Joodse gemeenschap in Borculo. Daarna gingen de leerlingen zelf aan de slag met een vragenlijst waarbij ze de antwoorden moesten vinden op de informatieborden. Deze gingen vooral over de maatregelen tegen Joden in de Tweede Wereldoorlog en Kamp Westerbork. Vervolgens gaf Wim een rondleiding door de Synagoge Borculo. Hij vertelde onder andere over de rabbijn, een jad, de vrouwengalerij en het badhuis. De leerlingen hebben met veel interesse geluisterd en enthousiast meegedaan.
Naar het overzicht
