Schoolkamp Wijk aan Zee groep 6/7/8

Schoolkamp Wijk aan Zee groep 6/7/8,

2019-5-13 Schoolkamp Wijk aan Zee

We zijn op schoolkamp geweest. Lees hieronder wat we allemaal gedaan hebben. En bekijk onze foto's bij het tabblad: Nieuws.

De locatie

Op 13-14-15 mei zijn we met kamp naar Wijk aan zee geweest. We gingen met de trein. Het was heel leuk en gezellig. Het was een mooi gebied met veel bomen en veel duinen. Er was ook een poes. Het was een rustige locatie en het lag vlak bij Schiphol. Er vlogen de hele tijd vliegtuigen overheen. Het was ook op loopafstand van de supermarkt.Ik vond het zelf een leuke locatie voor kamp.(En Thijmen ook)

Tatum en Thijmen

Wandelen in de duinen.

De eerste dag van kamp gingen we wandelen in de duinen. We moesten 3.1 km lopen. We hebben op een hele grote duin gestaan en we onderweg een spel gespeeld dat de juf had bedacht.

Maandag gingen we een wandeling maken door de duinen, en ondertussen deden we een spel. Het spel ging als volgt: Bij het spel moest je dieren spotten, als je een dier had gevonden en aan juf had laten zien kreeg je een snoepje. Er mocht een keer het zelfde dier gevonden worden bijvoorbeeld: Als Fajah een vlieg heeft gezien en Iris daarna ook, dan gaat het snoepje naar degene die de vlieg het snelste had gevonden. De vlieg moest je wel aan juf laten zien als bewijs. Na het spel gingen we weer doorlopen. Als we langs een grote duin liepen dan mocht je er op rennen en naar het uitzicht kijken, en daarna renden we er weer af. Toen liepen we weer verder door het mulle zand. We moesten maar 3.1 km lopen maar het voelde als wel 10 km. We hadden een route waarbij je de groene pijltjes moest volgen. De kinderen werden er gek van dat de juffen zo langzaam liepen en ze daarom steeds moesten stoppen. IRIS: “Het was saai want die 3.1 km voelde veel langer en het werd steeds zwaarder.” FAJAH: “Ik vond het niet super leuk, omdat het heel zwaar lopen was en het is best wel warm.”

Iris en Fajah

Weerwolven

Hoi wij zijn Youri en Siem. Wij hebben met onze hele klas (de Voshaar 6 7 8) dit spel gespeeld (Weerwolven van Wakkerdam). Wij leggen uit hoe dat spel gaat.

de weerwolf: De weerwolf moet in de nacht met de anderen weerwolven proberen te overleven en en alle spelers die geen weerwolf is te doden en moet proberen niet op te vallen anders wordt je dood gestemd.

de burger: De burger moet overdag iemand dood stemmen en moet proberen niet dood te gaan.

de heks: Is net als de burger maar in de nacht hebben de weerwolven iemand dood gemaakt en de heks kan een keer bepalen dat die speler nog leeft of dood gaat.

de jager: Is net als de burger maar als hij dood gaat mag hij iemand mee de dood in nemen.

het stiekeme meisje: Het stiekeme meisje is hetzelfde als de burger maar mag in de nacht spieken.

de dief: De dief is hetzelfde als de burger maar mag de eerste nacht twee kaarten wisselen van twee spelers.

de ziener: De ziener is hetzelfde als de burger maar mag elke nacht een kaart van een speler zien.

cupido: Cupido is hetzelfde als de burger maar mag de eerste nacht een verliefd stelletje aanwijzen.

het verliefde stelletje: het is geen kaart maar cupido heeft hun aangewezen en moet elkaar aankijken en als de ene dood gaat gaat de ander ook dood.

burgemeester: hij wordt als eerst aan gekozen met stemmen  iedereen kiest iemand en wie de meeste stemmen heeft wordt burgemeester en mag met het dood stemmen twee stemmen uitbrengen.

Youri zei: “Ik vond het leuk.”

slapen

wie: De kinderen van groep 6-7-8

wat: slapen en kletsen

waar: Wijk aan Zee bij camping Banjaert

wanneer: 13-14 mei op maandag en dinsdag

hoe: oogjes dicht en schaapjes tellen

waarom: dan is iedereen een beetje fit voor de volgende dag

mening: Het slapen was saai maar met wie je sliep was leuk

Elke avond na een spel moest iedereen naar boven zijn pyjama aandoen. als je je pyjama aan had mocht je als je dat wilde nog naar andermans kamer gaan en kletsen. Rond 11 uur moest je naar je eigen kamer maar mocht je nog even met je kamergenoot(en) kletsen. De kamer groepjes waren: Ezra-Tess-Iris en Zoë, Kay en Ramon, Lotte en Danique, Juf Rianne-Juf Emy en Juf Hilde, Youri en Mart, Amy en Akkemai, Jolein en Thijmen, Linde-Ymke-Ariane en Tatum, Britt-Rosanne en Fajah, Justin-Tijn-Siem en Thijn. Als je moe was  of de juf kwam om te zeggen dat we stil moesten zijn, ging je slapen maar de meesten praatten tot midden in de nacht door.

Justin en Danique

Wandelen naar zee!

Wij gingen met de kinderen van groep 6, 7 en 8 van OBS de Voshaar in haarlo op kamp naar wijk aan zee. Dinsdag 14 mei 2019 gingen wij wandelen naar het strand. Onderweg gingen we nog shoppen bij de Spar. Uiteraard liepen de juffen de verkeerde kant op. Toen we op het strand waren mochten we nog even spelen en toen kregen we surfles en daarna moesten we weer terug lopen. Het was een heel eind. De terugweg gingen we over het strand.

Lotte en Amy

Surfles

Op het strand in de zee gingen we surfen en we kregen een les van drie mensen Nick, Roos en Thomas die zijn professionals in surfen. Om half 1 deden we de wetsuits aan en om 1 uur  gingen we surfen tot half 3 en we gingen op een dinsdag erheen .Omdat  we een keer wat anders wilden doen dan normaal. Wij hadden geluk met de golven, want het was vloed. Het was heel leuk maar wel moeilijk.

Tijn en Rosanne

Surfles instructie:

1. Je trekt jouw maat wetsuite aan.
  2. Je pakt met zijn tweetjes twee surfplanken en loopt een voor een achter naar het strand.
  3. Je loopt de zee in en pakt een goede golf
  4. Als er golf aan komt, ga je op je surfplank liggen met je voeten achter de plank en dan peddelen met je handen.
  5. Als de golf je voeten raakt druk je jezelf op en trek je je linkervoet op en je rechtervoet zet je er voor en dan ga je staan.
  6. Blijf vooruit kijken en hou evenwicht.
  7. Ga niet te ver de zee in
  8. Doe enkelbandje van je surfplank wel om!
  9. En nu kun je surfen!

Akkemai en Mart

Spelen op het strand.

We liepen naar het strand en kwamen bunkers, fabrieken en duinen tegen.Toen we er waren gingen we met de hele klas zwemmen in de zee het was heel koud. de jongens waren er al helemaal in en gingen de meiden er in duwen.Toen gingen er een paar terug vooral de meiden,de meiden zagen een hondje, opgeven moment kwamen de jongens ook naar de handdoeken. We moesten naar de surfles,en kregen allemaal een heel dik pak aan als je in het pak zat voelde je je als een pinguïn.we kregen een uitleg en gingen de zee in, na het surfen gingen we weer naar de handdoeken.een paar kinderen gingen voetballen en een paar kinderen gingen volleyballen. naar het volleyballen gingen we Siem en Tijn ingraven in het zand. Juf riep:  "We gaan zo, je mag nog even wat drinken." Het duurde heel lang dat terug lopen we kwamen wel veel kwalen tegen die dood waren en nog veel mooie schelpen.

Britt en Kay

Zaklampenspel

Als de dag bijna voorbij is, en het is donker gaan we het zaklampen spel doen. Het is een andere versie van verstoppertje en het werkt zo: de zoeker (Lotte in dit geval) telt tot 47 seconden omdat dat de leeftijd was van haar moeder. De anderen gingen de zich verstoppen. De zoeker had een zaklamp en moest deze hele tijd aanhouden, zodat Lotte zichtbaar was. De anderen hadden ook een zaklamp maar die mochten ze aan en uit doen wanneer ze dat wilden. We hebben dit spel met 22 kinderen gedaan want Amy had haar enkel verstuikt en Akkemai wilde slapen. Het is een leuke groepsactiviteit. Omdat het gezellig om met zoveel kinderen te spelen. Kay gaf ons nog een tip: “ik zou wat verder het bos in gaan als ik jou was want iedereen zit waarschijnlijk achterin het bos.” We speelden helaas maar 1 potje omdat het toen bedtijd was.

Linde en Ariane

De treinreis

We gingen de heenweg  met groep 6, 7 & 8 juf Emy, juf Rianne, Marcel en Mathilde. We zijn met zijn allen met de trein naar Wijk aan zee gereisd. Hier hebben we van 13 tot 15  mei gelogeerd in de Banjaert, omdat we op kamp gingen. 13 mei moesten we om 8:30 bij het treinstation in Ruurlo zijn. De trein vertrok om 9:08 en toen vertrok onze reis naar Wijk aan zee. We stapten over in Zutphen, Arnhem, Amsterdam en Beverwijk. Het laatste stuk gingen we met de bus. Op 15 mei gingen we dezelfde weg terug. De terugweg hebben we met 2 andere ouders gereisd: Denise en Ellis. We stapten in Amsterdam in een Internationale trein die naar Arnhem ging. We zaten op luxe stoelen. Toen kwam de conducteur en zei: “Jullie zitten eigenlijk in de verkeerde trein!. Jullie moeten een toeslag betalen.” Maar toen maakte hij een grapje en zei dat we zonder boete verder mochten reizen. We kwamen om 14.22 aan op station Ruurlo waar alle ouders en familieleden ons kwamen ophalen. Het was leuk in de trein, maar wel vermoeiend.